opbouw in de klas

Aanmeldprocedure

De aanmeldprocedure voor onze SALTO-scholen volgt de specifieke richtlijnen vastgesteld door de Nederlandse wetgeving voor het Primair Onderwijs (PO).

Ouders dienen hun kind aan te melden bij de school van hun keuze binnen de gestelde termijn, meestal ruim voor de start van het nieuwe schooljaar. Kinderen mogen worden aangemeld vanaf de leeftijd van 3 jaar.

Bij de aanmelding moeten ouders en scholen voldoen aan de wettelijke eisen, zoals het verstrekken van persoonlijke gegevens en het naleven van de plaatsingsregels.
Er volgt eerst een aanmeldprocedure waarop een mogelijke inschrijving kan plaatsvinden.

Het doel van deze procedure is om een eerlijke en transparante toewijzing van plaatsen op basisscholen te waarborgen. Zo ook om ouders de mogelijkheid te geven een weloverwogen keuze te maken voor de onderwijsinstelling die het beste aansluit bij de behoeften van hun kind.

Plan een kennismaking