opbouw in de klas

Wist je dat?

Hieronder staat wat onze school te bieden heeft.

Kangoeroegroep

De Kangoeroegroep is voor kinderen met een cognitieve ontwikkelingsvoorsprong of kinderen die (hoog)begaafd zijn. Kinderen vanaf groep 2 gaan wekelijks naar de Kangoeroegroep.

Cultuureducatie

Samen met het Cultuurstation geven we een aantrekkelijk diversiteit in aanbod, dat aansluit bij de leefwereld van de kinderen. Zodat de kinderen hun talenten kunnen ontdekken.

Gymlessen

De kinderen van groep 1 tot en met groep 8 krijgen twee keer per week gymles van een vakdocent.

Taalschakelklas

Kinderen met een VVE-indicatie krijgen in de klas extra taalaanbod van de leerkracht. Spelenderwijs wordt er extra geoefend met de themawoorden.

Gezonde school

Onze school heeft sinds 2016 het vignet van de Gezonde school. Speerpunten op onze school zijn de thema's sport en bewegen, sociaal welbevinden en voeding.
gezonde school gezonde school

Vreedzame school

In alle groepen besteden we aandacht aan het creëren van een positieve groepssfeer en een veilig klimaat middels de methode 'De Vreedzame School'.
vreedzame school vreedzame school

Executieve vaardigheden

Executieve functies helpen het kind om taken te plannen, te organiseren en te voltooien.
Ze leren ook te concentreren, informatie te onthouden en problemen op te lossen.

Bibliotheek in de school

Wij werken samen met de bibliotheek van Eindhoven. Zij zorgen voor nieuwe boeken die passen bij onze thema's. De kinderen kunnen voor thuis ook in de bibliotheek boeken lenen.

Kinderraad

We hebben een hele leuke, actieve kinderraad die onze directeur elke zes weken van advies voorziet. Zij zijn de spreekbuis van de kinderen.

Nederlandse les voor ouders

Ouders kunnen zich bij ons inschrijven om gratis Nederlands les te volgen.