Pieter Poststraat 13a
   5624BE Eindhoven
T.040-2441242
E.info@bs-opbouw.nl
 Voor het schooljaar 2015-2016 waren de volgende activiteiten gepland en uitgevoerd:
 
  • Herijken missie en visie voor het nieuw te schrijven schoolplan 2015-2019.
  • Implementatie en scholing nieuwe taalmethode “Taalactief”.
  • Implementatie en scholing nieuwe taal/leesmethode Lijn 3 (als opvolger van Veilig Leren Lezen).
  • Implementatie nieuwe methode Aardrijkkunde “Wijzer”.
  • Invoering Passend Onderwijs, opnieuw beschrijven en uitvoeren SOP (schoolondersteuningsprofiel).
  • Nieuw geschreven Taalbeleidsplan uitvoeren.
  • Uitvoeren rekenverbeterplan.
  • Werkgroepen taal, lezen, zaakvakken, creatieve vakken, sociaal-emotioneel en hoogbegaafdheid gaan door met het ontwikkelen van beleid op deze vakgebieden.
  • Verder implementeren WMK, waaronder analyse en uitvoering van afgenomen peilingen en kaarten.
  • Uitvoeren VVE-verbeterplan (vervolg 2014/2015).
  • Scholing KIJK (leerkrachten onderbouw en pedagogisch medewerkers spilpartner Dikkie&Dik.
 
Voor het schooljaar 2016-2017 zijn de volgende activiteiten gepland:
  • Herschrijven Pedagogisch en Educatief Raamplan Spilcentrum de Barrier.
  • Herijken werkwijze werken met weektaken, zelfstandig werken, model Directe Instructie en coöperatieve werkvormen.
  • Ouderbeleid binnen Spilcentrum de Barrier (vervolg 2014/2015).
  • Uitwerken VVE verbeter- en scholingsplan (2015-2016).
  • Implementeren mobiele computers in het dagelijkse onderwijsprogramma.
  • Actualiseren/herschrijven ICT beleidsplan.
  • Twee leerkrachten gaan de basisopleiding 21th Century Skills volgen met het doel het ontwerpen van leerarrangementen waarin leerlingen in staat worden gesteld kennis en vaardigheden te oefenen.
  • Implementeren nieuwe technisch leesmethode Station Zuid voor de groepen 4 t/m 8.
  • Verder uitvoeren taalbeleidsplan en rekenverbeterplan.
  • Werkgroepen taal, lezen, zaakvakken, creatieve vakken, sociaal-emotioneel en hoogbegaafdheid gaan door met het ontwikkelen van beleid op deze vakgebieden, met als speerpunt meer en hoogbegaafdheid.
  • Een werkgroep gaat advies uitbrengen over vast schrift of het invoeren van schrijven met blokletters vanaf groep 3.
  • Actualiseren/evalueren/uitvoeren activiteitenplan BVL.
  • Deelvignet voeding “Gezonde School” behalen.
  • Afnemen WMK kaarten.
  • Evalueren/bijstellen SOP.
  • Uitvoeren ARBO/RI&E aanbevelingen.
  • Implementeren KIJK (leerkrachten onderbouw en pedagogisch medewerkers spilpartner Dikkie&Dik).