T.040-2441242
E.opbouw@salto-eindhoven.nl
Speerpunten schooljaar 2021-2022 | Speerpunten schooljaar 2022-2023 | |
Samen duurzaam ontwikkelen en veranderen | - Start maken met een groener schoolplein: doorgeschoven naar 2022-2023 - Start maken met intensievere afvalscheiding: doorgeschoven naar 2022-2023 |
- Start maken met een groener schoolplein - Start maken met intensievere afvalscheiding |
Actief leiderschap | Medewerkers: - Borgen prettige (werk)sfeer van openheid en gastvrijheid - Borgen en verder uitrollen van collegiale consultatie, teamintervisie. Leerlingen: - Eerste stap van leerkrachtgestuurd naar leerlinggestuurd: De start is gemaakt. |
Medewerkers: - Borgen en verder uitrollen van collegiale consultatie, teamintervisie. Leerlingen: - Verder ontwikkelen van leerkrachtgestuurd naar leerlinggestuurd |
Leren voor het leven | - Teamscholing executieve functies by Car en start integratie van het stimuleren van de executieve vaardigheden in ons dagelijks onderwijs schoolbreed. - Borgen en verder uitrollen mediawijsheid |
- Borgen teamscholing executieve functies by Car en verdere integratie van het stimuleren van de executieve vaardigheden in ons dagelijks onderwijs schoolbreed. - Borgen en verder uitrollen mediawijsheid |
Toekomstgericht leren en ontwikkelen |
Start maken met verder moderniseren van ons onderwijs: - Oriëntatie op groepsoverstijgend werken, startende bij rekenen: Op advies van externen wordt dit doorgeschoven naar na de invoering van de nieuwe rekenmethode. - Borgen en verder uitrollen ICT en informatievaardigheden (21st Century skills) leerkrachten en leerlingen door middel van inzet MOO, Teams, Chromebooks, digiborden en digibordsoftware. - Nieuwe rekenmethode kiezen. - Eerste stap richting Blink geïntegreerd. - Het in 2019-2020 gestarte nascholingstraject begrijpend luisteren/lezen en woordenschat oppakken en continueren. - Borgen en verder uitrollen van het bewegend leren in ons curriculum: bewegend leren is niet verder uitgerold. |
Start maken met verder moderniseren van ons onderwijs: - Borgen en verder uitrollen ICT en informatievaardigheden (21st Century skills) leerkrachten en leerlingen door middel van inzet MOO, Teams, Chromebooks, digiborden en digibordsoftware. - Nieuwe rekenmethode uitproberen en kiezen - Blink geïntegreerd verder implementeren. - Nascholingstraject begrijpend luisteren/lezen en woordenschat verder uitvoeren en borgen. - Borgen en verder uitrollen van het bewegend leren. -Voor het leerlingvolgsysteem: Verdere oriëntatie / implementatie IEP in plaats van CITO. - Borgen en verder uitrollen van het bewegend leren in ons curriculum: |
Ontwikkelen van een internationale leer-en leefgemeenschap |
- Borgen Engelse les vanaf groep 4 met behulp van methode Groove Me. De groepen 1 t/m 3 maken spelenderwijs kennis met de Engelse taal. - Eerste stap in samenwerkingen met bedrijven uit de Brainportregio binnen de 4 kernthema's technologie, ondernemerschap, creativiteit en internationalisering: geen stappen in gezet |
- Borgen Engelse les vanaf groep 4 met behulp van methode Groove Me. De groepen 1 t/m 3 maken spelenderwijs kennis met de Engelse taal. - Eerste stap in samenwerkingen met bedrijven uit de Brainportregio binnen de 4 kernthema's technologie, ondernemerschap, creativiteit en internationalisering |